Скандал в рая – отзиви

Интересно замислена и добре написана пиеса. В разголването на съпрузите един пред друг е дори жестока, на моменти едва ли не брутална, но това е направено с умение, което трябва да се признае.
„Затихващият” примирителен финал идва малко неочаквано, като дава да се разбере, че сме присъствали може би на един въображаем психологически етюд за двама…
Васил Стефанов, театрален критик

Щастлив съм, че „Скандал в рая” има късмета да бъде поставена от един добър, професионален екип. Режисьорът усети пиесата, не съм се и надявал, че идеите ми ще бъдат не само видяни, но и доразвити. Станчо Станчев ми каза неща, които не съм подозирал, че ги има в пиесата. Той намери в нея шегата, гротеската. Най-много му хареса тази, мога да я нарека моя, хватка – откриването на другия в нас. Човек все не е доволен от себе си, винаги иска да бъде някой друг. Разбира се, това може да направи чувствителните и темпераментни хора нещастни. Идва момент, когато те трябва да примирят Аз-а с другия, да ги срещнат. Всеки от героите се опитва да го направи.
Мисля, че пиесата би се харесала на хора, които обичат да се ровят в себе си и още повече в другия. А за да се стигне до рая, непременно трябва да се мине през ада. Всяко семейство има свой подмолен ад, който трябва да се взриви, за да се постигне истинският рай.
Не е толкова странно, че съм посегнал към друг жанр. Мисля, че и в прозата ми има нещо драматургично. Допадат ми привидната лекота на жанра, простия изказ, разговорния език, монолозите, диалозите – това лесно може да се долови и в разказите ми. Но пиесата ми дава абсолютна възможност да осъществя намеренията си чрез диалог. Колкото до персонажите и сюжета, те не са коренно различни от тези в книгите ми – любовта, семейството, скандалите, разделите, разминаванията, неизчерпаемите варианти във взаимоотношенията между мъжа и жената… Но сега за първи път ще ги видя оживели на сцената.
Авторът

Отдавна не съм попадал на толкова интересна драматургия. Любопитството ми към пиесата на варненския автор Атанас Стойчев е в странната гледна точка, от която той гледа на семейните отношения. Хемингуей е казал, че писателят трябва да пише на принципа на айсберга – една трета се вижда, две трети не се виждат. Има много моменти, където авторът е постигнал големи дълбочини, които поддържат вниманито и възбуждат асоциации…
Александър Илинденов (в ролята на Сашо)

В това сложно и болно време, когато връзките между хората се рушат, стремежът да се запази едно семейство е и въпрос на личностно оцеляване. Двама души се мъчат да изяснят нещата помежду си – в този прост на пръв поглед сюжет има много провокации към всеки зрител. Правото и на жената, и на мъжа да защитят своята позиция – това е техният шанс да продължат заедно пътя си…
Милена Кънева (в ролята на Магдалена)

Обратно

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s




%d блогъра харесват това: